דלג לתוכן

מרכז המידע של קלאסיט

המורה בקלאסיטהדפסה

המלצות לעבודה עם קלאסיט

מתי עובדים עם המערכת? יחידות המערכת מתאימות לחזרה על חומר שנלמד בכיתה. הן יכולות להוות תרגול לאחר ההקניה הפרונטלית של החומר בכיתה ע"י המורה. בנוסף, ניתן לשלב את העבודה במערכת לצרכי חזרה על חומר שנלמד בעבר וכהכנה למבחנים.
הדגש: השימוש במערכת נועד כתרגול מסכם של החומר או תזכורת עליו, ולא ללמידה של חומר חדש.
איפה? ניתן ומומלץ לשלב את העבודה עם המערכת הן בתוך הכיתה והן כשיעורי בית. בפרט, אנו ממליצים שכפעם בחודש תהיה עבודה עם המערכת בתוך הכיתה: כתרגול כיתתי או התייחסות ממוקדת לשאלות מובחרות שהתלמידים התקשו בהן בשיעורי הבית.
איזה יחידות לתת? ישנה שונות גדולה בין קצב וסדר לימוד הנושאים במוסדות השונים. אתם יודעים הכי טוב מה מתאים לתלמידים שלכם. אנו ממליצים לפתור את היחידה הרלוונטית לדעתכם לפני שאתם נותנים אותה לתלמידים. וודאו שרמת הקושי של היחידה תואמת את מצב הכיתה, ושחומר הלימוד הנוגע לה כבר נלמד.
אנו ממליצים שלמפגשים הראשונים עם המערכת, כשהתלמידים עוד לא מורגלים לשפה של השאלות, תבחרנה יחידות ברמת קושי לא גבוהה.
בהמשך, כשתבחרו לתת לתלמידים יחידות קשות יותר, מומלץ להכין את התלמידים מראש שמדובר ביחידה מאתגרת ולהדגיש: המטרה היא ללמוד ולא רק להצליח. בנוסף, אנו ממליצים לתרגל את היחידות הקשות בכיתה ובעבודה בקבוצות קטנות.
כמה יחידות כדאי לתת לשיעורי בית? מתן יחידות רבות מדי לשיעורי בית, עלול לפגוע בעבודה איכותית לכל יחידה בודדת. מומלץ לא לתת יותר מ-2 יחידות במקביל כשיעורי בית.
אפשר להשתמש במערכת כבחינה? מטרת המערכת היא למידה, ולא הערכה מסכמת. נרצה שהמערכת תשקף תמונת מצב אמינה על מצב התלמיד ברגע נתון, ושהתלמיד ישתמש בטעויות שלו כדי ללמוד מהן. כפי שאתם מכירים היטב, התלמידים מורגלים להתייחס לציון גבוה כאל טוב (כפי שזה במבחן) ולכן להימנע מטעויות. כדי לפרק את הצימוד הזה של ציון- מבחן, מומלץ להדגיש את השימוש במערכת כחלק מתהליך הלמידה, ולא הסיכום. בהתאם, מומלץ שלא להשתמש בציונים כבוחן. בנוסף, מומלץ שאנו, המורים, נתווך לתלמידינו את החשיבות של למידה מטעויות, כחלק מתהליך הלמידה. למידה מטעויות תשפר את ההצלחה בבחינה הסופית. 
אז איך אפשר לגלם את העבודה עם קלאסיט בתעודה? מומלץ לתת בונוס על עמידה ביעדים או עבודה טובה במערכת (עשיית התרגולים ברצינות). כלומר: מתן בונוס על למידה ושיפור, לא על הצלחה. בונוס, אך לא קנס.

ממשק המורה

לפני הכל, אנו ממליצים שתצפו בסרטון הבא להיכרות ראשונית עם ממשק המורה
שיוך יחידות תלמיד לא יכול לפתור יחידה במערכת אם לא שויכה לו ע"י המורה.
היחידות משוייכות לתלמידים כחלק ממסלול שלם, שכולל בדרך כלל שני תרגילי חימום ואת יחידת הליבה: יחידת קלאסיט.
כדי לשייך מסלולים היכנסו לממשק המורה שלכם במערכת (ליצירת חשבון מורה צרו קשר עם המלווה המקצועי שלכם).

בממשק המורה, לחצו על הכפתור נושאי הלימוד, ונווטו בתוכן העניינים אל נושא הלימוד הרלוונטי. לחצו עליו.

בחרו את המסלול שמעניין אתכם, ולחצו על הכפתור שיוך.
כאשר משייכים מסלול לתלמיד, פירושו של דבר שמשוייכות לו כל היחידות באותו מסלול, והתלמיד יוכל להתקדם בו לפי חוקי ההתקדמות במסלול (כלומר, להשלים תחילה את תרגילי החימום ללא טעויות, ורק אז לפתור את יחידת הקלאסיט).
בעמוד שיוך המסלול, תוכלו לשייך את המסלול לתלמידים בודדים, או לכיתה כולה.
כדי לשייך לתלמיד בודד, לחצו על כפתור הקישור ליד שמו.
כדי לשייך לכיתה כולה, לחצו על הכפתור שייך את המסלול לכולם בראש העמוד.
כדאי לדעת שאם תשייכו מסלול לכיתה כולה, הוא ישוייך אוטומטית גם לתלמידים חדשים שיירשמו לכיתה מאוחר יותר, כך שניתן לעשות זאת גם כאשר לא כל התלמידים סיימו להירשם לכיתה.
ניהול תלמידים בעמוד הכיתה שלי תוכלו לראות את רשימת כל התלמידים הרשומים לכיתה שלכם.
אם תלמיד אינו מופיע ברשימה זו, סימן שעדיין לא נרשם למערכת, או שנרשם בטעות לכיתה לא נכונה.
אם תלמיד בכיתתכם אינו מצליח להתחבר למערכת, תוכלו אתם לבדוק מה פרטי החיבור שלו, ולוודא מול התלמיד שכתובת המייל ומספר הטלפון המופיעים במערכת הם הפרטים הנכונים.
אם מספר הטלפון של התלמיד וכתובת המייל שלו מוגדרים נכונה במערכת, הוא יוכל לבצע שחזור סיסמה בקישור הזה.
אם נפלה טעות בפרטים האישיים של התלמיד, תוכלו אתם לערוך את פרטיו במערכת. הכנסו לעמוד הכיתה שלי, לחצו על שם התלמיד, ובעמוד שייפתח לחצו על הכפתור 'עריכת פרטים אישיים'.
בעמוד זה תוכלו לערוך את כל הפרטים האישיים של התלמיד. הקפידו במיוחד לדייק במספר הטלפון ובכתובת המייל של התלמיד, כי אלו משמשים לצורך התחברות למערכת.

טעויות נפוצות

אי התאמה בין החומר ורמת הקושי של היחידה לבין אלו של הכיתה

חשוב שתפתרו את היחידה בעצמכם לפני שתקצו אותה לתלמידים, כדי לוודא שהיא מתאימה לרמה הנלמדת בכיתתכם.

תלמידים פותרים יחידות שלא היו אמורים לפתור.

מומלץ לרשום על הלוח את שם היחידה אותה אתם רוצים שתלמידיכם יפתרו (שם נושא ומס' יחידה) כדי למנוע בלבול של התלמידים בנוגע למה עליהם לפתור. בנוסף, לשם התמודדות עם סוגיה זו, המערכת חוסמת את התלמיד מיחידות שלא שויכו אליו מצד המורה. ניתן לבטל חסימה זו ולעבוד ללא שיוך מצד המורה, אך אנו לא ממליצים על כך בשלב הראשון.

הדגשת יתר לתלמידים על המידע שיש עליהם.

המערכת מספקת ידע רב למורה על תלמידיו בכיתה. לתלמידים רבים יש יחס אמביוולנטי לכך: מצד אחד הם רוצים שהמורה יכיר אותם ויראה את הצרכים שלהם, ומצד שני עלולים לחוות זאת כחודרנות. אנו ממליצים לנהוג ברגישות בנוגע למידע שיש לכם על התלמיד. הדגישו את היתרונות בזה שהמערכת מאפשרת לכם לדעת יותר לעומק את המצב של הכיתה, ואת האופן שבו זה עוזר לכם להתאים את ההוראה שלכם לצרכים האישיים של התלמידים, במקום להדגיש את המעקב עליהם.
דרך טובה להדגשת היתרון בכך שהמורה רואה את התלמיד היא חיזוקים חיוביים כמשוב בתוך המערכת. ניתן לחזק גם עבודה טובה כמשתקפת בציון, גם מוטיבציה (למשל דרך שימוש בשאלות חלופיות), ודיוק גבוה (מדד הדיוק) - גם ביחידות בהן הציון נמוך.